1- هیات علمی پایه دانشگاه علوم پزشکی همدان ، Hassanian1226@yahoo.com 2- کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی همدان 3- هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان
چکیده: (1 مشاهده)
مقدمه: پرستاران یکی از بزرگترین گروه های ارائه دهنده خدمات درمانی هستند که ارائه خدمات آنها مبتنی بر دانش پرستاری است. مدیریت دانش یکی از عوامل مؤثر در موفقیت سازمان ها و کسب مزایای رقابتی به شمار می آید و انگیزش از عوامل موثر در حفظ نیروی آموزش دیده در سازمان برای عملکرد مناسب است.ا هدف این مطالعه تعیین ارتباط مدیریت دانش با انگیزش پرستاران در مراکز آموزشی- درمانی است.
روشبررسی: تحقیق حاضر یک مطالعه توصیفی و تحلیلی می باشد نمونه گیری به روش تصادفی طبقه بندی نسبتی انجام گرفت و 265 پرستار مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان مورد بررسی قرار گرفتند برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد، روا و پایا مدیریت دانش و انگیزش شغلی هرزبرگ استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و از طریق نرم افزار SPSS انجام شد.
یافته ها: نتایج نشان داد بیشتر افراد در پژوهش از نظر مدیریت دانش (4/60%) و انگیزش شغلی (5/87%) نمرهای در سطح مناسبی داشتند. بین انگیزش شغلی و مدیریت دانش و ابعاد آنها به غیر از حقوق و دستمزد و خلق دانش، امنیت شغلی و خلق دانش رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت(05/0p <).
hasanian Z M, heydari A, moghimbeighi A, sadeghi A. The relationship between knowledge management and the motivation of nurses in Hamedan University of Medical Sciences teaching hospitals, 2015. Scientific Journal of Hamadan Nursing & Midwifery Faculty. 2017; 25 (1) :0-0 URL: http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1591-fa.html
حسنیان زهرا مرضیه، حیدری عاطفه، مقیم بیگی عباس، صادقی امیر. بررسی ارتباط مدیریت دانش با انگیزش شغلی پرستاران در مراکز آموزشی- درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1394. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان. 1396; 25 (1) :0-0