|
|
علمی پژوهان، جلد ۱۸، شماره ۱، صفحات ۱-۷
|
|
|
| عنوان فارسی |
بررسی مقایسه ای تاثیر الگوی تدریس چندرسانه ای با روش سنتی بر یادگیری و رضایتمندی درس تکنولوژی جراحی ستون فقرات دردانشجویان کارشناسی اتاق عمل دانشکده پیراپزشکی همدان |
|
| چکیده فارسی مقاله |
مقدمه :یادگیری به روش چندرسانه ای به عنوان یکی از انواع یادگیری دانشجو محور، یکی از پدیده های دنیای مدرن است که در عصر اطلاعات و در جامعه مبتنی بر دانش پا به عرصه وجود گذاشته است. این پژوهش با هدف تعیین تاثیر الگوی تدریس چندرسانه ای بر یادگیری و رضایتمندی درس تکنولوژی جراحی مغز و اعصاب در مقایسه با روش تدریس سنتی در دانشجویان کارشناسی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام گردید. روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه مداخله ای نیمه تجربی است که بر روی دانشجویان رشته کارشناسی اتاق عمل ، صورت پذیرفت. روش نمونه گیری به صورت سرشماری بود. قسمت نخست درس مغز و اعصاب به روش سنتی و قسمت دوم درس به روش چندرسانه ای با استفاده از نرم افزار تهیه شده, تدریس شد. در انتهای هر دو روش، میزان یادگیری و رضایتمندی دانشجویان در هر دو مرحله از طریق آزمون کتبی و پرسشنامه رضایتمندی مورد بررسی قرار گرفت. داده ها پس از ورود به نرم افزار SPSS 23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها : بر اساس آزمون تی زوجی مقایسه نمرات دانشجویان در دو روش سنتی و چندرسانه ای تفاوت اماری معنی داری را نشان ( P value=0.001 )، همچنین مقایسه رضایتمندی دانشجویان در دو روش سنتی و چندرسانه ای با توجه به آزمون تی زوجی تفاوت اماری معنی داری را نشان داد( P value=0.004 ). نتیجه گیری : بر اساس بررسی های انجام شده مشخص گردید که نرم افزار آموزشی طراحی شده میتواند به عنوان یک استراتژی مؤثر آموزشی باعث ارتقای میزان یادگیری دانشجویان اتاق عمل شود. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش چند رسانه ای ، آموزش سنتی ، یادگیری ، رضایتمندی |
|
| عنوان انگلیسی |
A comparative study on the effect of the model of multimedia teaching with the traditional method on the learning and satisfaction of the course of neurosurgery technology (spinal column) in undergraduate students of the Faculty of Para-medicine of Hamadan |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction: Multimedia learning as one of the types of student-centered learning is one of the phenomena of the modern world that has emerged in the information age and in the knowledge-based society. The purpose of this study was to determine the effect of multimedia teaching patterns on learning and satisfaction of neurosurgery technology lessons compared to the traditional teaching methods in undergraduate students of Hamadan University of Medical Sciences. Methods: The present study is a quasi-experimental interventional study performed on undergraduate students. The sampling method was a census. The first part of the neuroscience lesson was taught in the traditional way and the second part was taught using multimedia software. At the end of both methods, students' learning and satisfaction in both stages were assessed through written tests and satisfaction questionnaires. Data were analyzed by SPSS 23 software. Results: According to the paired t-test, the comparison of students' scores in traditional and multimedia methods showed a significant statistical difference (P-value = 0.001)..Also a comparison of students' satisfaction in traditional and multimedia methods according to paired t-test showed a significant statistical difference (P-value = 0.004). Conclusion: Based on the findings, it was found that designed educational software can be an effective educational strategy to enhance students' learning in the operating room. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
بهزاد ایمنی | behzad imani umsha دانشگاه علوم پزشکی همدان
ناهید نوروزی | nahid noroozi umsha دانشگاه علوم پزشکی همدان
مریم بسطامی | maryam bastami umsha دانشگاه علوم پزشکی همدان
امیر محمد معراجی خواه | amirmoahmmad merajikhah umsha دانشگاه علوم پزشکی همدان
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://psj.umsha.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-111-4&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
پزشکی و علوم بالینی |
| نوع مقاله منتشر شده |
مقاله پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|