علمی پژوهان، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۱-۱۰

عنوان فارسی ارزشیابی کارگاه‌های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده در سال ۱۳۹۴
چکیده فارسی مقاله مقدمه: مرکز پژوهش دانشجویان، ‌نقش مهمی در جهت کارایی و بالندگی آموزشی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه دارد. جهت تضمین کیفیت و ارتقای این مرکز می توان از فرآیند ارزشیابی استفاده کرد. بنابراین این مطالعه با هدف ارزشیابی کارگاه­ های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده صورت گرفت. روش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی بر روی 284 دانشجوی شرکت کننده در کارگاه ­های مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1394 بود. جمع­ آوری داده­ ها با استفاده از پرسشنامه خود­ساخته که شامل مشخصات پاسخگویان و گویه­ های اصلی بود، صورت گرفت. تحلیل داده­ ها با استفاده آزمون های ANOVA، T مستقل و ضریب همبستگی پیرسون و با نرم افزار SPSS 21انجام گرفت. یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد، تعداد دانشجویانی که وضعیت کارگاه­ ها را ضعیف گزارش داده اند، بسیار کم و اکثریت دانشجویان وضعیت برگزاری کارگاه­ ها را در گویه مدیریت گردانندگان، گویه ی مهارت مدرسین و گویه ی دانشجویان خوب ارزشیابی کرده اند. بین امتیازات گویه ها از کارگاه­ ها و تجربه قبلی شرکت در کارگاه­ ها ارتباط آماری معنادار مشاهده نگردید (05/0P>). اما بین امتیازات سه گویه از کارگاه ­ها و رشته تحصیلی و ترم تحصیلی در کارگاه­ ها ارتباط آماری معنی داری وجود داشت (05/0>P). نتیجه گیری: نظر به اهمیت و نقش ارزشیابی های دانشجویی از کارگاه­ های آموزشی، پیشنهاد می گردد، مطالعه ای جامع در سطح دانشگاه های علوم پزشکی با هدف ارزشیابی کارگاه­ ها و ارتقاء کمی و کیفی آنان به صورت گسترده صورت گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation of workshops Student Research Center of Hamadan University of Medical Science from the perspective of participating students in 2015
چکیده انگلیسی مقاله Objective: Students Research Center tries to increase of efficiency and the development of educational and research. The basic requirement for quality assurance and process improvement research centers, evaluation can be used. Therefore, this study aimed to evaluate students' research center workshops in Hamadan University of Medical Sciences by student's perspective will be done. Material and Methods: This survey was a cross sectional study. The study population was 284 students who participated in student's research center's workshops in the spring, autumn and winter of 2015. The data collected through self-report questionnaire was conducted by students. The questionnaire consisted of respondent's evaluators and the main items of evaluation. Data analysis was performed using the software SPSS21 and including the test ANOVA, independent t test to determine the relationship between variables was used. Results: The results of this study showed that the number of students which think condition of workshops was weak has been very low and the majority of students evaluated good condition of the workshops. There was no statistically significant between the scores of before, during and after the workshop and gender. As well as between the scores before, during and after the workshops and previous experience workshop on statistical correlation wasn't observed. Also, between the scores before, during and after the workshop and field of study and semester there was a significant statistical relationship. Conclusion: Considering the importance and role of student evaluations of workshops at universities, it is suggested, a comprehensive study in all of University of Medical Sciences to aim the evaluate the qualitative and quantitative improvement workshops was done.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Evaluation, Students, Workshop, Student Research Center

نویسندگان مقاله مریم افشاری |


سعید یزدی راوندی |


علیرضا زمانی |


فاطمه فدایی |


طاهره رضایی |


زهرا تسلیمی |



نشانی اینترنتی http://psj.umsha.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-91-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2494/article-2494-322903.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روانشناسی و روانپزشکی
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات