|
مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا، جلد ۲۵، شماره ۵، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر آموزش به شیوه گروه کوچک بر سبک ایمن سازی در برابر تنیدگیهای تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده مقدمه: بررسی ایمنسازی در برابر تنیدگی تحصیلی همواره با مداخلات درمانی به منظور پیشگیری از شدت و شیوع آن همراه بوده و روشها و مداخلات درمانی متعددی پیشنهاد شده است. این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش به شیوه گروه کوچک بر سبک ایمنسازی در برابر تنیدگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شد. روش کار: به این منظور 30 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر همدان به صورت خوشهای به دو گروه کنترل و آزمون به طور مساوی تقسیم شدند. گروه آزمون 8 جلسه 60 دقیقهای تحت آموزش به شیوه گروه کوچک جهت افزایش جرأت ورزی قرار گرفتند. ابزار سبک ایمن سازی، ابزار اندازه گیری تک عاملی خودگزارشی اینثورت و ابزار اندازه گیری تنیدگی تحصیلی، پرسشنامه زاژاکووا بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از، جدول توزیع فراوانی، درصد و نمودار از شاخصهای مرکزی و پراکندگی آمارتوصیفی، آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره و /19 SPSS استفاده شد. یافته ها: طبق یافته های پژوهش پس از آموزش در گروه آزمون، جرأت ورزی، نمره سبک ایمن سازی افزایش و نمره تنیدگی کاهش یافته بود. تفاوت معناداری در گرو آزمون و کنترل از نظر نمره سبک ایمن سازی و تنیدگی دیده شد(P< 0.001). نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش جرأتورزی به شیوه گروه کوچک، سبک ایمن سازی دانشجویان را افزایش و تنیدگی تحصیلی آنان را کاهش میدهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش، گروه کوچک، سبک ایمن سازی، تنیدگی تحصیلی |
|
عنوان انگلیسی |
Effects of Small Group Education on immunization style of study stress in studuents of Hamadan University of Medical Sciences Fariba Bigdeli1 |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
abstract Background: immunization against academic stress has been associated with therapeutic interventions to prevent its spread and severity and treatment methods have been developed. This study aimed to secure the effectiveness of assertiveness on the style against academic stress was conducted by Hamadan University of Medical Sciences. Methods: For this purpose, 30 students of Hamadan University of Medical Sciences cluster as were divided into control and test it.Case Groups were of 8 sessions of 60 minutes of instruction in small group practices for increasing assertiveness. Immunization style tools, measuring tools and gauges Aynsvrt report single agent academic stress questionnaire was Zazhakvva. To analyze the data, frequency distribution tables, percentages and charts of Central and distributive indices descriptive statistics, univariate analysis of covariance and SPSS/19 was used. Results: The results after training the experimental group, assertiveness, increased immunization style score and the score was reduced stress. A significant difference in test and control groups in terms of secure and stress-style score was observed (P < 0.001). Conclusion: The results obtained showed that the style of group assertive training on immunization and affect their academic stress that assertiveness training, students will have the greatest impact on immunization style. In other words, assertiveness training, immunization increased their style and reduce students' stress. Keywords: Small Group Education, immunization style, academic stress |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Small Group Education, immunization style, academic stres |
|
نویسندگان مقاله |
فریبا بیگدلی | fariba bigdeli
|
|
نشانی اینترنتی |
http://nmj.umsha.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-431-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
مامایی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|